вторник, 18 декември 2012 г.

Есен в Средна гора част II


Отново уикенд в Костенец.Никакви съмнение за изцяло мъгливо време, особено в по-високите части.Не малка причина да се изстрелям отново по раздрънканите пътища в Средна гора.




Този път случих на идеалното мъгливо време, но за съжаление есенните снимки имат един много тънък момент.Идеалните цветове в повечето случаи се задържат само няколко дни.Една малко по-студена нощ и повечко вятър и всички дървета се оголват.За съжаление аз направих двуседмична дупка между двете идвания и резултата е налице.



Все пак тези горски великани са красиви и величествени и без листа по тях.А в по-мъгливо време, дори и малко страшни.




Въпреки че минах през абсолютно същите места както предния път, сега картината бе изцяло преобразена и сякаш бях на съвсем друго място.





Тук-там се подаваше и по някоя гъбка изпод нападалите листа.





Влажното време и нападалите листа затрудняваха движението между дърветата.Всяка по-непредпазлива стъпка върху скрит под листата счупен клон, се наказва с падане върху мократа земя.



Отново се изкачих до зелената полянка.Няма как да я пропусна.Направих снимката от много ниска гледна точка.Апарата се намираше на по-малко от 10-тина сантиметра от земята.Хубаво е статива ви да има такава опция и при избора на такъв не я подценявайте.Ще ви се наложи да я използвате по-често от колкото сте си представяли.



Докато се мотаех тук започна да припръсква дъжд.Очакваше се предвид влагата във въздуха.Започна да се налага да забърсвам челната леща на обектива по-често.




Добре е, че в близост има асфалтов път, а аз предвидливо след като слязох от колата бях изпратил Гери нагоре по пътя да ме изчака, за да не се връщам пеша.




Всичко добре, наснимах се, заваля, а колата ме чака.Денят ми бе помрачен единствено от факта, че през цялото време съм снимал в Jpeg формат.Попсувах, помрънках, пък ми мина.А истинско облекчение изпитах няколко дни по-късно от факта, че не се налагаше да използлвам RAW конвертори при обработката на снимките, а само един ресайз и готово.

                                                                    .......

Ще използвам публикацията, за да добавя още няколко снимки.Пак от района на Костенец, но заснети 2 седмици по-късно.Мисля че тук е момента да отбележа, че не съм от Костенец и единственото, което ме свързва с града е факта, че моята приятелка е от там и доста често ходим на гости на родителите й.Което е страхотно, защото аз се възползвам на максимум от близостта на няколко планини в района и доста забележителности.




 Имах някаква уж ясна идея в главата, за панорамна снимка по залез и панорамна нощна снимка на града от най-високия и близък връх.До сега не се бях качвал тук и имах леки притеснение, че нещата няма да изглеждат така както ми бяха в главата.Оказах се напълно прав.В опит да спася положението реших да сляза в малко по-ниските части, на площадка наричана от местните "Ловния дом". Не виждам никаква логика в името.Има само някакви останали основи от сграда и 5-6 премятащи се тухли наоколо.До колкото знам е имало нещо като заведение.



Залеза щеше да е от смотаните.Реших че момента е подходящ за тест на новия ми филтър ND400, с който се сдобих наскоро.Започнах с 140 секундна снимка още по залез.Абсолютното безветрие не ми помагаше особено.




След това изчаках синия час и минах на снимка от 4 минутна експозиция.




Направих и опит с 8 минути, който не се различава особено от 4 минутната снимка, след което ми писна яко и зарязах нощните снимки на града за друг път...



Няма коментари:

Публикуване на коментар