сряда, 2 октомври 2013 г.

Карлуково - пещера Проходна

Пещерата Проходна, далеч не е просто пещера с две дупки на тавана, както я приемах аз преди да дойда тук.Когато стъпиш пред някой от входове й, или навлезеш  в залите, определено се изпълваш с респект към силата на природата.Усещането да си на това място е трудно за пресъздаване чрез фотография, описание или всякакъв друг способ.Все пак със следващите няколко снимки се надявам да Ви доближа максимално до атмосферата на това място.




Въпреки, че в началото бях малко скептично настроен спрямо хората по стените, все пак мисля, че те внасят една специалната нотка към излъчването на пещерата.Просто без тях няма да е същото. 




С малко повечко вглеждане трябва да видите човече на тавана :)

Повечето от катерачите определено впечатляваха със своите способности.Особено когато са представители на нежния пол.




Снимките от този ден са предимно панорамни и са сляти от няколко кадъра.За по-добър изглед, кликнете върху изображението, за да се отвори в по-голям размер.






Исках визията и заснемането да е от височина максимално близка до тази на катерачите.Естествено това беше невъзможна задача, но се стараех максимално.Определено беше доста рисково на моменти, но смятам че си заслужаваше.




Естествено не минах и без абсолютното клише, "божиите очи". Въпреки че бях твърдо решен изобщо да не ги снимам, бях впечатлен от тях и не успях да се сдържа.




След цял ден катерене, лежане, четене, снимане или иначе казано, който каквото го влече, успяхме да направим и една добра разходка над пещерата.


Отгоре очите изглеждат още по-внушително, дори леко страховити.

Гледките продължаваха да са все така прекрасни, но за съжаление се допълват "перфектно" с кабели и метални стълбове на електрическата мрежа.Просто идеално!Дори част от тях минават точно над едното око и се виждат, когато се намираш в пещерата и погледнеш нагоре през него.Подобни инженерни решения съм виждал и на още няколко туристически обекта в страната.Вече май ще започна да им свиквам.




Точно по залез слънце се озовахме над задния вход на пещерата.Тук гледките са прекрасни и сякаш от друга планета.


Задния вход на пещерата и две човечета за мащаб

 Всъщност за да си представите, че сте на друга планета се изисква повечко въображение, освен ако не се сещате за някоя, която е електрифицирана :)



ПП Забравих да вметна, че разходките над пещерата и най-вече през топлата част от годината, трябва да стават с особено внимание.Гледайте къде и върху какво стъпвате.Аз постоянно съм нащрек за змии, но този път я видях чак след като я чух докато се измъкваше покрай мен.


Няма коментари:

Публикуване на коментар